Tuesday, October 16, 2012

#26 - 15th October 2012

masa mula-mula masuk kerja kat sini, students yang saya ajar, majority muda setahun dua aje dari saya. yang lain sama ada sebaya, or lebih tua. sangat mencabar.

tapi, rupanya pelajar IPTS ni majoritynya bagus-bagus. especially local students.

up untill now, yang x-students yang tua dari saya tu pon masih panggil saya "miss". tak pernah pon mereka minta untuk panggil nama sahaja.

lain dengan beberapa kerat student IPTA yang pernah saya ajar dahulu. bila mereka tahu saya sebaya / lebih muda dari mereka, terus nak panggil nama sahaja. masa tu saya terdiam dan terkedu, tak tahu nak jawab ape pada permintaan mereka.

student dari uni saya ni, kalau terjumpa dia luar, shopping complex or di mana-mana, confirm akan tegur saya. ada sekali tu, saya tengah makan pizza dengan family saya, tiba-tiba ada orang ketuk cermin sebelah tempat saya duduk rupanya x-student saya dari sini.

ada sekali tu jugak, saya tengah jalan-jalan di mines. dari jauh saya ternampak segroup students yang masa tu saya tengah mengajar subjek class diorang. tapi, dengan pantas diorang jalan menjauhi saya dan menyelinap ke celah mane entah. well, maybe diorang tengah dating kot. hehehe...


0 comments: