Tuesday, October 9, 2007

9th October 2007

harinie pegi upm.. seperti biase pagi2 buta lagi dah sampai upm nie.. ape lagi.. cek email adalah rutin yang wajibul ghunnah.. then tengok frenster.. setelah membalas ape2 yang patut, aku carik material tuk assignment journal review tuk subject hyperspectral remote sensing.. tapinyer still tak cukup lagi.. susah btul nak carik online journal nie sebab kebanyakannyer kne purchase.. huhu.. takpelah.. kalo takde jugak esok kne pegi library ler nampaknyer.. carik kat library tu lagi ler nanges.. dah la banyak giller.. pastu ada yang aku tak sampai plak.. maklumlah, pendek jek.. huhu..

harinie still tatau lagi nak masak ape untuk berbuka puasa nanti. semalam masak banyak giller.. sambal kentang + ikan bilis, sawi putih masak lemak, daging + kacang panjang masak kicap, acar buah (feveret!!) ngan ain mango.. pergh.. memang teresak2 ler makan.. lagi puas hati masak sendiri dari beli kat bazar.. kalo membeli kat bazar tu pon beli air tebu, tak pon beli kuih2.. tue pon sket2 jek. takut membazir.. malam nie nak kuar la.. pegi window shopping lagi.. esok insyaAllah dapat cek lagi.. so boleh ler spend tuk duit raya.. lusa nak pegi shopping raya dengan izzat pastu buka puasa skali.. tatau ler nak beli ape lagi sebab suma dah ada rasanyer.,. tapi sementara tengah sale macam zaaaaassssssss nie.. memang best shopping.. kur kur kur

kalo citer pasal mane bunga api plak, skrang nie tak banyak bunga api yang dijual.. aritue adik aku ada beli bunga api kertas yang ada warna merah, biru tu.. bunga api tue sampai separuh jek.. penjual skrang nie jual mahal tapi hasilnyer sket jek.. tak sempat nak lompat2 maen bunga api dah abes.. huhu.. yang aku ingat masa aku kecik2 dulu, beli satu ikat bunga api tue, tak abes2 maen.. boleh maen tuk 2-3 hari.. skrang nie seikat maen 10 minit jek.. penat membakar jek ler.. nak enjoy tak sangat.. memang best rasanyer masa nak menyambut raya masa kecik2 dulu.. yang aku ingat, setiap ramadhan, setiap minggu akan ada family gathering buka puasa ala- port luck kat rumah pakcik makcik n rumah aku, ikut giliran.. malam raya semorang mesti berkumpul kat rumah arwah nenek aku, gantung ketupat reben la, maen bunga api sampai jerebu rumah, masak rendang n ketupat ramai2, maen kejar2 ngan sepupu2 yang memang ramai tu.. tapi biler semorang dah meningkat dewasa, suma tu dah takde.. suma dah ada life sendiri.. kadang2 even raya pon tak berjumpe sebab suma bizi ikut boyfren/girlfren ataupon bakal suami/isteri pegi beraya rumah orang laen.. nasibla mak aku dah train aku adik beradik dari kecik about family value.. no matter how busy u are, kne ziarah pakcik makcik atok sedara, nenek sedara n bukan biler time raya jek.. time biase2 pon kne pegi tengok diorang.. tak kire lar diorang susah ke, senang ke.. atleast kite kenal family kite kan.. aku harap raya kali nie boleh repeat lagi adegan tahun dulu2, which akan kumpul satu rumah pagi2 raya n bergurau senda sambil makan2.. yeyeye

0 comments: