Wednesday, January 12, 2011

basi : AJL 25

kalau kat malaysia, cerita AJL ni konfem dah basi ye tak. tapi sebab tadi baru berkesempatan untuk tengok kat youtube, baru lah boleh nak komen. walaupon komen aku tak penting pon dan takkan diambil kira dalam menentukan pemenang.

by the way, Ana Raffali memang best! both lagu dan lirik memang best.

tapi, aku tanak komen persembahan artis yang bertanding. aku nak komen persembahan pembuka dan penutup AJL. sebab saje je, takde kerje.

persembahan pembuka, best gila. dengan francesca peter, nash dan m. nasir.

persembahan penutup, sharifah aini, ziana zain dan siti nurhaliza. sharifah aini, biasalah. no komen pasal aku tak minat dia dan lagu-lagu dia. aku rasa siti nurhaliza macam kureng sikit, compare dengan persembahan-persembahan live dia yang lain. ala-ala mengah disitu, bab yang tarik-tarik suara segala tu suma dia tak buat. mungkin dia baru lepas lari marathon 30km kot. tapi, ziana zain memang mantap gila ok! madah berhelah tu zaman aku sekolah rendah kot. best gila!

kesimpulannya : tengok ler 5 tahun dari sekarang, mane tau aku pulak masuk AJL kan. eh, berangan. ok, sila tido.

6 comments:

DeLancrettLurpak said...

siti tgh planning nak pregnant kot, tu yg tak boleh tarik2 suara..
eh ada kaitan ke?

aliaaroslan said...

kak mimah - mungkin ada jugak kaitan sikit2 kot. eh, ntah, tak sure.

tapi memang macam mencemarkan reputasi diri sendiri yang sebelum ni terkenal dengan persembahan bertenaga. huhu~

arelynn said...

Tiru Gaya Artis Pemenang AJL 25 ( Misha Omar - Pulangkan ) 2011- Alya diorg ader gak persembahan tiru gaya artis .. tapi nih untuk yg kat stadium jerk ...

HLiza said...

Tak suka dgn tiga org artis pompuan tu..no komen. Sangat suka Ana Rafali dan Faizal tahir..berhantu betul lagu Hanyut tu. Dan akak teruja nak tengok AJL kali ni sebab byk lagu2 indie masuk...konon nak ikut perkembangan jugale walaupun dah tua, tapi takle best mana pun..Bunkface ok akak rasa, yg lain poyo. Akak harap lain kali rentikan le buat gimik2 yg tak munasabah macam Shahir dan sape ye mamat yg berlakon rebah tu..tak klas langsung..tapi Faizal Tahir punye menjadi!

aliaaroslan said...

arelynn - halaaaa.. kalau dia tunjuk, baru boleh compare persembahan ziana zain yang memang meletop tu.. best ke beb? nanti lenkali ada rezeki nk jugak pegi tengok

aliaaroslan said...

kak liza - saya feveret ziana zain. suara kelas gila dulu sampai skrang. saya tak minat lagu indie tapi bunkface macam tak menyengat pulak kali ni.

faizal tahir memang full of surprises. suka dia. suara kelas.