Wednesday, September 2, 2015

Lama nya tak makan nasi kenduri...

2 minggu lepas, ada jemputan kenduri. Actually mother yang dapat jemputan, aku, Alim dan Widad tumpang sekaki pergi makan aje.

Pagi sampai tengah hari tu aku ada futsal tournament kat Bangi. Team aku menang tempat ke-2. Kira ok dan worth la dengan injury siap tergolek jatuh macam nangka. Eh, kenapa crita futsal pulak ni.

Anyway, kalau sekitar Bangi ni, UBE catering memang famous. Signature dish dia ialah ayam goreng berempah. Mungkin salah 1 sebabnya diorang goreng kat tempat kejadian. Ayam masih panas lagi you all time makan. Lepas tu lauk-lauk dia yang lain memang sedap gile jugak.

Lepas sekian lama tak makan nasi kenduri dari UBE, tiba-tiba kenduri haritu kami dapat makan. Pergh, hilang craving beberapa bulan. Silakan tengok pinggan aku.


Maafkan athlete ini makan banyak. Amboi, baru main futsal dah panggil diri sendiri athlete. Mencik!

Aku ambil nasi minyak, ayam goreng berempah, kambing masak ape aku tak sure tapi bukan masak kurma or blackpepper, pastu ambil gulai nangka, tempoyak daun, ikan bilis + petai bercili rangup dan timun, acar buah marvelous dan timun. Ini bukan makan, tapi mentekedarah.

Gambar bersama pengantin tiada sebab seperti yang aku cakap tadi, mother yang dapat jemputan. Tuan rumah ialah kawan mother, both professors from UKM dan sama-sama visiting professor dari Malaysia ke Korea haritu.

So, settle lah kan gambar makanan je. Aci kan...

0 comments: