Tuesday, August 26, 2014

what's your favorite dessert?

Tengok tajuk. Sila jawab. 

Mine? Banyak sangat. Kalau nak listkan, berjela-jela kertas kajang pun belum tentu cukup. 

But I guess it all depends on which kedai you are going, who's open house you are attending and what kind of wedding that you are invited to. 

Dia macam ada automatic or standard dessert for a certain thing. Contohnya kalau attend open house rumah aku, korang akan jumpa dessert yang senang macam buah oren dipotong ke, cake yang aku order ke, ha camtu lah. Kalau pergi open house rumah officemate aku yang memang terel memasak, konfem akan jumpa dessert hebat seperti kuah durian dimakan bersama pulut, etc. 

Dan, kebanyakannya manis-manis je. I think almost all. Yang tak manis ialah kalau dihidang kopi O kampung takde gula. Itu memang paling best. Pahit yet addicted punya type. 

So, apakah recipe dessert favorite u ols yang u ols selalu buat? 

6 comments:

SueGinola said...

Cempedak goreng kira dessert tak Aliaa??

Huda Ramlee said...

Aku tak pandai buat dessert tapi makan dessert aku hebat haha..

Wak Lat said...

Salam. Hee saya pun makan dessert juga.

aliaaroslan said...

@SueGinola kira. sebab manis gittew...

aliaaroslan said...

@Huda Ramlee sep sikit. kita serupa...

aliaaroslan said...

@tiga lalat yezza... kita kan memang food testing punya orang...