Tuesday, April 26, 2011

pengapit pengantin

ada banyak mitos pasal pengapit pengantin ni.

ada yang kata, jadi pengapit, lambat dapat jodoh.

ada yang kata, jadi pengapit, cepat dapat jodoh.

tapi, aku suka jadi pengapit sebab baju disponsor. mata duitan kan?



tapi jugak, si bff aku izzat yang nak kawin bulan 9 ni, ialah sangat cerewet bila nak pilih kain untuk pengapit. i mean, bukan dia aje, tunang dia si rahim sekali. padahal yang nak pakainya, aku n imran (pengapit lelaki) nanti.

aku tau, diorang nak yang terbaik aje untuk kitorang. yelah, dah diorang mintak tolong kitorang kan.

kesimpulannya, nanti ambil gambar aku banyak-banyak tau! walaupon aku pengapit aje. mwahahaha..

14 comments:

atty's said...

memang besh jadik pengapit..kalo dpt baju spnser..

haslina said...

itulah kata orang kan.

pengalaman sendiri, pernah jadi pengapit masa kakak kawin pada tahun 2000.

so akak kawin tahun 2006. 6 tahun baru rasa naik pelamin.
manakali pengapit untuk pengantin lelaki pula kawin tahun 2008.
;((

aliaaroslan said...

@atty's

:) alhamdulillah so far memang dapat sponsor. hehe

aliaaroslan said...

@haslina

pegang petua orang lama-lama, kalau jodoh tak ke mana. lambat atau cepat aje :)

h4ni3 said...

pilih baju lawo2 tau!

chanellove said...

mmg tamak giler and mata duitan pon ko ni nokkkkk

aliaaroslan said...

@h4ni3

kne kurang sikit aje glamer dari kemantin kan. hehe

aliaaroslan said...

@chanellove

dah tau tanya lagi. kan nyah.

haslina said...

betul tu alia. jodoh pertemuan di tangan tuhan.

p/s i know how u feel. sebab gitulah dulu masa akak lom kawin. getis asik fikir nak kawin.
last umur da hujung 30 tahun baru ALLAH bg rezeki kawin tu.
;))

aliaaroslan said...

@haslina

betul tu kak has.. semoga doa2 kita dimakbulkan Allah.

Melissa Imran said...

Aliaa,

orang kata orang dah kawen tak elok jadi pengapit. Yea, memang betol, kita bergaduh dengan pengantin tu sampai sekarang dah tak kawan :(

aliaaroslan said...

@Melissa Imran

mesti ada sebab kan perselisihan faham tu. yang penting, kita dah minta maaf kalau ada kesalahan yang kita buat :)

Melissa Imran said...

Aliaa,

Alhamdulillah, dah minta maaf. tapi, dah tak geng macam dulu :(

aliaaroslan said...

@Melissa Imran

takpe, di pihak kita dah mintak maaf :)