Sunday, August 17, 2014

Kick off Saturday

Saturday ku dimulakan dengan awal sekali. Kan aku jarang-jarang nak bersilat dari awal pagi tapi kali ni aku belasah je. 

Dimulakan dengan Goreng roti bom instant yang angkut dari rumah mother di awal pagi. Nak makan dengan rendang raya resipi nenek Kajang ku itu. Haritu memang simpan stok dalam freezer. Dengan pedas dia, memang terbaek lah masak haritu.


Sambil tu, bakar ayam. Ni baru 1st time testing oven kat rumah aku ni. Semalam aku dah basuh and toskan ayam. Overnight aku toskan ayam so takdelah banyak air dia. Dah marinate ikut resipi suka hati. Aku letak serbuk kunyit, garam, serbuk cili, rempah kari, madu, seasoning maggie, sos tiram dan mixed herbs. Settle bakor memang semerbak harum rumah. Tak sabor nak makan. 


Sambil tu buat tomyam putih pedas gila. Aku letak cili api 25 batang. Gila ko macam pedas tapi aku rasa sedap je takdelah pedas sangat. Ni resipi mother. Letak air limau, cili api, bawang besar (takyah racik, kopas kulit je), serai titik, daun limau purut, garam dan gula. Nanti kita nak mintak verdict mother. 

Ok, nak keluar jalan jap. Nanti balik tinggal ngap je. Nasi pon dah masak. 

0 comments: