Tuesday, February 18, 2014

Jaga tapi tak jaga sangat

Haritu kan aku ada cerita yang aku ada ikan-ikanan dan pokok-pokokan kan. Serius wei ada. Tak tipu punya. Walaupon aku bukanlah pet person tapi ikan takyah nak kena belai-belai or berbau rumah. So agak senang nak jaga. Pokok2 ni pulak semuanya jenis yang siram air je so far. Belum stage kena letak benih kot.

Ok, aku ada pokok nyamuk 2 ketul. Satu letak kat balcony dan satu lagi letak kat pantry. Yang kat balcony tu elok dia merimbun hijau. Yang kat pantry tu, dia menjalar meninggi. Siap panjat kotak lagi. Then aku ada lagi 2 pokok kecik yang beli kat ikea punya tu. Itu pon baru tumbuh2 yg baru daun kecik hijau muda. Aku siram selang sehari je.

Ikan lak, yang first and second round aku beli dan yang member kasi semuanya mati kecuali seekor guppy betina. Dia je one women show sensorang. Then aku pow father beli filter dan ikan emas yang perut buncit tu 2 ekor dan guppy lagi 7 ekor. Guppy tu pon aku mintak kat orang kedai tu supaya charge aku 6 ekor je, kasi ler yg ke-7 tu free kan. So far ikan emas comel perut buncit tu masih ok dan guppy ada 4 ekor mati. Sekarang guppy tinggal 4 ekor dan yang 1 women show dari 2nd round aku beli haritu masih standing. Gile kau.

Layan gambar.

P/s: Mother. I'm still waiting for the hamsters...

4 comments:

@ju said...

bela hamster agak rumit sikit sebab selalu kena bersihkan habuk2 dia tu....tapi gelagat dia boleh menenangkan keserabutan kepala jugak huhu....

Dr Singa said...

ada 'pokok nyamuk' !!
pokok jermin.
nyamuk tak suka bau dia!

aliaaroslan said...

@@ju alamak, nak selalu kena kemas-kemas ke kak. agak tak rajin saya di situ.

aliaaroslan said...

@Dr Singa tapi sejak dua tiga hari ni ada pulak nyamuk berkeliaran. kena tambah pokok ni nampaknya...