Thursday, August 22, 2013

Raya ke-2. Ikea you all!

Takde plan nak ke mana-mana waktu siangnya. Kami cadangkan kepada mother pergi Ikea since nak cari rak simple untuk bilik Alim. Google punya google, yes Ikea ialah buka pada hari raya dan raya ke dua dan seterusnya. pekdek kata tak tutup. Lepas breakfast sap sap soi (sap sap soi pon belasah lemang, ketupat dan rendang jugak!) kami terus ke damansara. Jalanraya tak jem, lancar je laluan. tapi bila nak carik parking ler yang memang payah. level ke level kami pergi, akhirnya ikut orang yang nak keluar. terus cop dan dapat parking.

Since kami masih kenyang sikit-sikit lagi, kami shopping dulu. beli rak segala bagai dan beli karipap 2 dozen, hantar ke kereta dulu. then barulah kami pergi ke Ikea cafe. Siap bawak tupperware, you all. 

bersama ustajaz tudung ariani hitam





makan secara puas. tengok muka budak-budak tu kekenyangan memang kelakar sebab muka diorang tahap tak boleh bangun dari kerusi!

malamnya kami ke rumah besan mother, family miza. aku dan mamat je ikut sebab kanak widad dan kanak alim ke stadium bukit jalil tengok team barcelona prektis.

aku posing cantik2, mamat pulak posing makan. ceh!

kami tak dapat jumpa lana sebab dia dah pengsan ketiduran puas main di siang hari...

tapi dapat makan nasi arab!!!

4 comments:

SueGinola said...

Baca entri ni teringat ada sekali tu first day raya kitaorang dah beraya di TESCO Ampang...huwahahahaha...sabar jelah...

Tapi takpe..jalan-jalan masa hari raya memang senang hati sebab jalanraya dan shopping complex agak kosong....^_^

p.s: Kim salam kat DR. Notts...kata Selamat Hari Raya Dr....^_^

aliaaroslan said...

@SueGinola ikea tu seramai-ramai manusia!!!!! dalam ramai-ramai tu kami mencelah jugak. hehehe... tinggal tak pakai baju kurung raya je.

insyaAllah saya sampaikan salam raya.

attyfir said...

terliur nengok meatball ikea..

aliaaroslan said...

@attyfir nak pergi selalu, malas pulak sebab jauh. tu yang sekali pergi tapau banyak-banyak. jom kakty...