Thursday, December 15, 2011

Changes

Untuk kerja di office, start 2 minggu lepas, dah drop 3 subjects yang kene mengajar. So now tinggal 2 subjects je. Kerja-kerja admin bakal menanti. Excited atau nervous? Saya sendiri pon tak pasti. Should I wait and see? Alhamdulillah bakal diberikan peluang sekali lagi untuk menerajui (pergh, ayat tokleh blah) tampuk pimpinan school, kliuc dan ikram bersama-sama orang yang dah confirm handal bab-bab ni. Berikan saya tunjuk ajar!

Untuk kerja PhD, tiba-tiba 2 minggu lepas jugak SV cadangkan suruh tukar datasets dan research area. Sepatutnya vegetation data dari area Sabah / Sarawak, since kat situ kan banyak lagi area yang vegetationnya masih fresh. But due to limited source, we have to make a change. Tukar kepada area yang urban, focusing on infrastructure. Memang ngam betul since kerja pon bidang infrastructure di ikram ni. 2 types of datasets dah ada dan tinggal lagi 1 sahaja yang nak kene acquire. So lepas ni akan tergedik-gediklah untuk ke site buat ground truthing. One thing for sure, lain adventure kalau pergi site area yang hutan-hulu daerah dan site area bandar kota metropolitan.

Minggu depan ada innovation & invention competition di sini. me, an office mate and 3 students joined together buat satu paper dan invention untuk masuk competition ni. target mestilah nak menang. kalau menang best poster pon ok jugak kan? since invention orang architecture, civil engineering dan mechanical engineering mesti best giller ye tak. Itu tak kira lagi innovation orang languages dan business. Nanti kita snap gambar banyak-banyak eh tepek kat sini.

4 comments:

wakgelas said...

wak pon dah lame X masuk competition jugkakkk... eeeeE wak dh dateng niiii nk komen komennnnn..........

Ms Haslina said...

tahniah Alia.
;))

aliaaroslan said...

@Wak Gelas™ wak masuk competition photography je. konfem menang. hehe

aliaaroslan said...

@haslina thanx kak haslina :)