Thursday, September 10, 2009

duit raya

masa kecik2 dulu, kalau dapat duit raya, terus simpan dalam handbag mama. takut hilang..

budak2 skrang, dapat duit raya, simpan sendiri, takut sangat orang amek..

jap lagi, nak pergi tukar duit kat bank..

tapi..

mengikut pengalaman yg lepas, tukar berkeping2, sampul raya yang bank kasi, dapatlah 10 keping aje.. cane tu? tak cukup la encik-pegawai-officer-executive bank..

nanti nak testing mintak lebih la sampul raya..

erm.. kalau ada sepupu yang dah kerje, bleh kasi duit raya ke kat diorang? sebabnya, setahu aku, duit raya kasi kat yang belum kerje.. macam student kebawah la.. kalo malas kerje tu kes lain ye.. huk huk..

5 comments:

lalink7 said...

cik ALiaa..
dun forget me...
:) =) heheheh...

julie^beth said...

cik lalink dah kerje.. makanya tak dapek la duit raya dari ai..

Izzah Marzuki said...

gi soping kat carrefour ke, bonia ke.. dapat la lagi sampul free.. hihi

cintaAnna said...

oh cik aliya..saya kanmasih student..makanya layaklah menerima..duit raya itu...


note:sila KIV angpau saya..hehehhe

julie^beth said...

kak izz - oh, yeke? baik.. tapi kalo dah habis bershopping, gi mana yar? nanti kne usaha kot lain

ana - erm erm erm.. tapi awk dah ada bisnes.. kita kerje la kan? kan ? kan ?