Saturday, April 19, 2014

Wedding flares : Faris + Suhaila

haritu, duk cerita pasal majlis pertunangan diorang. 2 weeks ago, majlis kahwin diorang.

buat hari yang sama, akad nikah dan kenduri kahwin. combine kedua-dua pihak.

alhamdulillah semuanya berjalan lancar.

recall : faris ialah sepupu aku, anak pakteh aku, abang kepada mother. abang ye, yang tua setahun dari mother tu. yang anak ke-4 pakteh ialah boyfriend aku tu.

layan cerita ceriti bergambar ok...


haruslah i ols bersama anak-anak buah yang muka sama macam i ols.

mother bergezut kejaps sebab kena jadi tukang cakap juga pada hari kejadian.
majlis ni di dewan seksyen 7 shah alam. akad nikah dibuat di hall 1st floor dewan tu. majlis kenduri di ground floor. hall dia di tingkat 1 tu, selesa betul. ada aircond dan boleh decorate sendiri.

aku suka decoration dia, simple dan elegant. 

suhaila, pengantin perempuan masuk dewan.

atas mini pelamin with the pengapit

hulubalang bawak hantaran. tengok tengok, my boyfrienddddd - depan kanan yang rambut panjang ituuu.

apesal muka vivy muka tergezut macam muka grandma kalau panic.

jurunikah masuk

selfie semai dan alim

macam gaya naik motor dah ni

khutbah nikah dan akad nikah


ini ialah fikri aka Ee yang sekarang sebenarnya dia tengah study masters kat manchester tapi dia membuat gezutan untuk kami semua dengan pulang ke melesia 2 hari sebelum majlis (initially dia kata tak balik). sofea kejung terkejut sebab Ee handsome sangat. oh, Ee ialah adik faris.

masa ni majlis akad nikah dah selesai. acara menyerahan hantaran. ada berbalas pantun bagai di mana mother kena jadi jurucakap dan mereka pantun right after dapat tau kena jadi jurucakap.

weehooo dapat cincin

inilah pakteh tersebut
selesai majlis akad nikah, kami semua turun bawah ke dewan. lepak-lepak sambil tunggu tetamu datang.  tugasan kami ialah lepak sampai tak larat dan kalau ada family members yang datang, usher ke meja. itu je. tapi kami sebenarnya banyak makan je. hahaha.

ada apam balik tau tak

hall deco. provided by the dewan, package sekali dengan catering makan

meja door gift

port kami berlepakan dan bergelimpangan


oh my pak teh. oh my boyfriend. kali ni tak sempat bergambar dengan my boyfriend. sob sob.

catering siap je hidang, terus kami serbu makan dulu. nanti nak kena buat kerja.

pakai baju hitam tu ialah cousin kami, afiq nama dia.  anak susuan mother. means aku or widad tokleh kahwin dengan cousin kami yang sorang ni. dahla lahir hari sama, katil mother dan ucu sebelah-sebelah je. bersunat dulu pon sama-sama. kah kah kah...

kemantin masuk dewan

jap jap ada silat. cousin kitorang, afiq tu yang bersilat.

lepas tu kan, sebab makngah aku sampai lewat ke dewan, aku kena tarik duduk kat meja makan beradap sebab aku paling cantik sekali. ok, tu aku tipu. walaupon dah makan, aku duduk jugak minum dan makan udang sambal. sedap wei. kat buffet tadi takde udang. ngeh ngeh ngeh.

kids being kids.




settle semua, kamipon pulang.

congrats you two.



0 comments: