Sunday, September 30, 2012

kembara ahad... kembara lah sangat!

pagi-pagi, as usual aku lah yang kene kejutkan si Widad tu. kalau aku tak kejutkan, mau sampai tengah hari dia tidur. then Widad buat breakfast, scrumbled egg on toast, as promised. i mean, as paksa by me. hahaha. then off we go to send her at the terminal bersepadu selatan (TBS). dia ambil bas dari situ ke alor gajah. nak pulang ke Lendu untuk final exam.

lepas tu aku ikut jalan entah mane, tiba-tiba jumpa jalan nak pergi midvalley. memang aku plan nak pergi midvalley pon, tapi aku shortcut jalan mane entah. so, save masa di situ.

nanti lupa park kereta kat mane
jalan punya jalan, masuk Aeon. ada sale rupanya. kenapa aku takde rasa nak bershopingan neh? then aku jalan lagi keluar masuk kedai la hape lah.

well, dah alang-alang ke midvalley tu, nak lah makan kat foodcourt dia gerai korean food tu. tapi, tutup lah pulak the whole foodcourt. what? so, terus terpotong selera di situ.

jalan lagi, then masuk metrojaya. member office kata ada sale untuk member MJ. still, tak terasa nak shopping. for some reason, takde pon yang my taste. kenapakah? then stop for coffee di strudles MJ.

free coffee for MJ members
so, takde ape nak tengok lagi dah, nak makan pon malas. bila dah sampai rumah barulah teringat kat sana kan ada tony romas. ceh...

keluar dari midvalley, terus call midah. nak pergi tengok baby baru dia. dia  baru habis pantang. so, pergilah melawat Muhammad Waraqah. lama berbual dengan midah. 


balik tu, singgah di kedai accessories di area rumah untuk screw balik bumper kereta aku yang terkeluar sikit tu. haritu kat kajang kene upah RM10, kat sini kne RM5 je. aku kene tipu ke di kajang tu?

then, sebelum sampai rumah, beli dulu buah di lori orang jual buah. ada jugak beli buah mata kucing, tapi tengah rendam dalam air garam tu. nak kurangkan racunnya.

ini buah langsat Mas katanya
then, kemas rumah, angkat baju di ampaian, update blog, etc etc etc...

misi terakhir hari ini, menghabiskan drama korea yang berkurun tertangguh, East of Eden. sekarang tengah episode 54 out of 56. bertabahlah!

0 comments: