Tuesday, August 18, 2015

tak habis raya lagi? tak habis-habis makan sebenarnya

Makan tak menganal erti penat kan? ahaahahaha memang patutlah kita kena puasa setahun sekali kan. bilalah aku nak start puasa isnin khamis ni kan. haishhh...

 anyway, sabtu 2 minggu lepas, kawan-kawang japan trip datang ke rumah. sebenarnya dah berzaman bertangguh nak masakkan untuk diorang. nak lasagna katanya. dari lepas balik jepun, membawak ke ramadhan, membawak ke syawal. akhirnya...

dah alang-alang nak buat lasagna tu, aku buat sekali lah speghetti aglio olio yang aku letak seafood. yang aglio olio si eda yang kasi cadangan. memang cun lah, rasa bagaikan makan di italy. hahahah yeke?

aglio olio seafood idaman eda

beef lasagna dambaan shah. terima kasih kerana membawakkan doc mart ku itu dari Shibuya ke Akihabara ke Euno, ke Asakusa ke Narita, sampai ke Malaysia.

Pastu aku letak salad dan buat strawberry pie jugak, macam aku buat untuk kawan-kawan soup kitchen haritu.


testing iphone 6+ siti baru katanya!



gambar yang upload kat ig

bestlah borak-borak, sambil tengok runningman, sambil makan coklat, sambil makan kuih raya, sambil minum kopi korea sebab kopi jepun takde.

Thank you for coming...

Next, cerita mother datang beraya.

Ini ada gambar sebab si shah tu rajin nak ambil gambar dan set up camera kat atas iron board dan edit gambar kasi cun. Kalo aku, belum tentu snap gambar. Hahaha. Tengoklah, tabah ke tak tabah.



Lain kali kena standby tripod.

5 comments:

attyfir said...

salam alia..dah lps raya baru kty singgah..
sedap nmpk aglio tu

sweet tooth said...

kan best kalo makan banyak je kurus... kompem i melidi :-P

sedap sungguh nampaknya lasagna tu...

aliaaroslan said...

@attyfir selamat hari raya kakty.. saya pon touch n go aje kat blog kakty. hehehe.. senang aje masaknya. nanti saya tepek resipi...

aliaaroslan said...

@sweet tooth saya asal makan je kembang. hahahaha... kena zumba lebih sikit ni.

Wak Lat said...

bertabah je la., blog bila nak updet nih., hihi2