Friday, August 7, 2015

Geng soup kitchen datang beraya

Malam semalam geng soup kitchen datang beraya. kawan-kawan ni kawan office tapi tak sama faculty yang selalu pergi kechara soup kitchen sama-sama dengan aku. Aku buat simple je, ayam bakor, pasta baked, salad dan potato salad.




ayam bakor pojaan hati intan. marinate pakai cyenne pepper, chili powder, kunyit, garam, garlic powder sikit, rosemary, thyme, rempah kari, olive oil, madu dan brown sugar.

salad iceberg dan tomato. telur tu dapat pergi aqiqah haritu. jangan membazir konsepnya

potato salad simple. rebus potato, letak mayonaise, potong daun bawang dan tabur black pepper. gaul, siap.

side elevation pasta baked katanya.

oh dan semalam, aku buat strawberry pie crumble. haritu masa maisarah pergi cameron, aku pesan dried strawberry dari dia. pastu banyak lagi tak habis makan. ada member datang rumah haritu dia suggest buat filling pie. So aku beli instant pastry puff kat kedai, masukkan dalam foil, buat crumbled untuk topping dia. yang dried strawberry tu aku masak balik dengan air dan air jagung.

buat saiz kecik je, senang makan.
Thank you Intan, Kak yan and Dr Niza for coming. nanti datang lagi ok!

2 comments:

sweet tooth said...

i'm drooling over that potato salad... looks yummeh!

aliaaroslan said...

@sweet tooth anything with mayonnaise is goooooddddd