Tuesday, February 24, 2015

Final Exam season is back!

Everytime final exam season, memang akan super busy. Dengan nak pergi invigilation duties, dengan nak marking papers dan key in markah, dengan nak completekan teaching files, macam-macam dengan lah. So pagi ni aku ada invigilation duty, yang first untuk final exam kali ni. bila venue nya di exam hall yang besar, aku dah standby untuk pakai pakaian selesa nak kesana kemari, dan kasut yang flat. Bukan ape, supaya aku pon selesa dan nak mudahkan kerja.

Students macam mana? Aku rasa students ni tak kira dia belajar kat mana, mesti ada je yang pe'el nya macam-macam.

Datang final exam, kena bawa final exam slip yang senaraikan semua subjek yang dia ambil, student matric card dan juga ID (IC ataupon passport - yang penting bergambar). Tapi, ada je yang tak bawak salah satu dan ada je yang bawak exam slip je. Dah tu, camne nak tau kau ada lah kau?

Ada yang dah tau student engineering, tak kiralah paper tu ada calculation ke tak, biasanya kita akan bawak je satu set barang-barang yang kita perlukan untuk final exam kan? Ini, paper yang sah-sah ada calculation, dia tak bawak calculator. Memang tak logik. Pastu nak congak ke mengira sin 88darjah 30 minit 15 saat?

Paling best sekali, pen pon tak bawak, pinjam kawan meja sebelah. Hailahhhhh ini memang nak kena karate ni...

Tapi, lebih ramai student yang bagus, bawak semua dokumen yang diperlukan dan stationaries yang lengkap masuk exam hall. Yang ni memang nampak diorang bersedia.

So, good luck to all students. And good luck to us, the invigilators too. Teknik menipu dan meniru dah canggih sekarang ni tau. Nota tulis atas kuku pon ada!

0 comments: