Wednesday, November 13, 2013

jeng jeng jeng... pergi clinic lagi you all...

ahhaaaaa.. baru je reda redaan cerita ceriti jumpa dokter singa haritu kan. i all pergi clinic lagi you all.

kenapakah?

begini cerita nya.

2 minggu lepas, hari isnin, saya mula rasa sakit di bahagian belakang. bukan kat tulang belakang tu. kat tulang rawan (itu dokter yang kata), bahagian tulang yang lembut katanya. menjelang hari selasa, makin sakit lagi. semalamnya sakit sengal-sengal je. bila hari rabu, makin sakit dan malamnya saya tak boleh tidur. bernafas pon sakit, batuk apetah lagi. time-time tu sangat nak terbatuk-batuk kan. hari khamisnya memang kemuncak segala sakit so saya decide jumaat tu saya nak ke klinik.

pagi jumaat tu, lepas settlekan kerja office, dalam jam 9am saya ke klinik. doktor pon tanya itu ini dan cek itu dan ini. doktor kata biasa akan terjadi pada orang muda (muda kah???), macam orang berusia akan jadi sakit lutut dan sebagainya. doktor kasi ubat tahan sakit, Voren namanya dan muscle relaxer. dan doktor memang aware dan saya pon ada bagitahu bahawa saya allergic pain killer yang bernama Ibuprofein dan adik beradiknya. so dokter kasi voren.

then saya pergi breakfast. relax kejap dan saya ambil ubat muscle relaxer dulu. dalam jam 10am macam tu. sebabnya kekonon saya nak elak ambil pain killer.  dalam jam 11am macam tu, saya rasa macam ubat tu tak jalan. atau saya immune pada muscle relaxer? saya pon tak sure. so saya pon makan voren.

lepas tu, saya pon buat lah kerja-kerja macam biasa. sambil saya duk gigih menaip-naip, saya rasa pelik sebab mata saya asyik berair. lepas tu saya rasa pandangan saya makin kecil. terus zasss kat kepala saya "eh, entah-entah allergic jugak kepada voren ni?".

saya terus lagi ke cermin, dan tadaaaaa bawah mata saya start menggelembung bengkak macam kena gigit ulat bulu tu.

zap zup zap ambil handbag, kunci kereta, terus ke klinik yang sama. masuk je klinik (alhamdulillah takde orang masa tu), terus ke kaunter, tunjuk mata, terus adik kaunter tu panik dan terus bagitau doktor. panggil terus saya masuk (dengan takyah isi ape-ape borang pon) dan jumpa dokter. dokter pon terus cakap "eh, kenapa mata you jadi macam tu? ha, allergic ni. you makan ubat yang mana jadi macam ni?". aku pon explain rentetan makan ubat kat atas tu. then dokter pon cakap, "ha, you allergic voren juga ni.". and yes aku tak pernah ambil voren sebelum ni.

on the way ke klinik.


almost sampai klinik

maximum bengkak

mata ikan, gulp gulp gulp
dokter kasi jab. dan kasi ubat anti-allergy dan anti-gatal (piriton). dan continue makan muscle relaxer. sekian...

daripada sakit belakang, terus tak rasa sakit kat situ. duk tengok cermin setiap 5 saat tunggu bengkak surut.

eh, belum sekian lagi. oleh kerana aku dah janji nak pegi lunch dengan mother dan widad, aku pon proceed ke UPM. ambil mereka then mother drive ke mines untuk kami lunch. dalam shopping aku pakai sunglass tau tak, sebab nanti karang ada pulak kanak-kanak riang menangis tengok muka aku yang horror tu. terus feeling glamour. hahahaha, ok tak kelakar.

by the time petang, dia tak surut lagi. malam tu dia suruh sikittt je. so esoknya, sabtu, aku pergi klinik lagi. kat kat rumah ni je, bukan klinik yang cakap aku migraine tu. klinik lain. so dokter situ suruh aku berhenti makan muscle relaxer. just continue with anti-allergy dan anti-gatal. kebetulan, sakit belakang pon berkurangan.

ahad, dah better. tapi pergi jugak wedding. sampai 2 wedding pergi (ada tulis kat entry sebelum ni).

itulah adegan clinic visit kali ini.

8 comments:

SueGinola said...

Aliaa, kesiannya mata sampai jadi camtu sekali...bengkak tu sakit ke tak?huhuuu

chanellove said...

gambar no dua tu paling sedih tgk mata ko long hahahaha

gambar last tu sejibik macam dory wakakaka

Dr Singa said...

Dr Singa tu dah tak kerja kat klinik tu lagi tau!!

maknanya.. mungkin semua painkillers aliaa tak boleh makan..

attyfir said...

tgk mata alia..
mata kty pun jdk merah2..hihihihi

Jom tolong Like My Page
https://www.facebook.com/attyfircloset
thanks 



aliaaroslan said...

@SueGinola bengkak tu tak sakit, cuma pandangan kecik. rasa tak puas.

aliaaroslan said...

@chanellove dory.. fabio... nemo... elmo...

aliaaroslan said...

@Dr Singa kena makan panadol je lah nampaknya cenggini...

alamak, mana saya nak carik DrSinga lagi lepas ni untuk medical consultation?

aliaaroslan said...

@attyfir kena pakai eyemore cepat2 tu kakty...

saya dah like!