Thursday, September 5, 2013

sejarah... berani cerita tak?

aku memang minat filem-filem yang dibuat oleh suhaimi baba. sebab dia kreatif. dan dia antara sutradara yang berani buat filem-filem sejarah ni dan bagi aku bagus pulak tu filemnya.

dahla aku tengah jeles dengan kak shima yang dah tengok filem tanda putera tu ha. aku nak pergi, memang rasa macam takde masa. tunggu keluar kat astro first la nampaknya.

cumanya agak sedih bila filem-filem macam ni kurang mendapat sambutan berbanding filem-filem genre lain. orang kita tak minat sejarah ke?

dan, aku rekpek habis dengan suhaimi baba yang berani buat filem begini. dalam pada kena ugut bunuh bagai, keluar jugak filem dia.

kat malaysia ni tak ramai yang berani buat begitu. compared to negara lain macam US, Korea dan India, memang berani diorang keluarkan filem-filem yang kutuk pemerintah dan kerajaan, dan sendiket undertable pihak berkuasa. kalau malaysia, cerita pasal sejarah dan fakta pon dan nak kena ugut bunuh.

ish ish ish...

8 comments:

SueGinola said...

Aliaa...yes agreed!...
Tapi tulah..niat memang nak pergi tapi tak terpergi pergi jugak......last kang mesti terlepas jugak...huuuu...(alasan takleh pakai kan.?hehehe)

Huda Ramlee said...

Itupun jadi isu. Agak2 berapa ramai yg tgk hati malaya sebelum ni.

aliaaroslan said...

@SueGinola tak sempat tengok kat wayang, tengok dvd pon boleh gak.. janji sokong...

aliaaroslan said...

@Huda Ramlee rasanya tak seramai cerita genre hantu-kelakar lah. takpe, janji kita sokong.

Wak Gelas™ said...

xmoh komen APTB.. uhhuuu

salam khamis jeeer dr wak yg jauh dimata yee.,ehHE

Ms Haslina said...

sangat teruja dan terbakar jiwa anak merdeka (saya lahir di bulan kemerdekaan, bulan august) setiap kali menonton cerita Hati Malaya.

aliaaroslan said...

@Wak Gelas™ salam khamis wak. tiba-tiba semangat kenegaraan berkobar-kobar harini.

aliaaroslan said...

@Ms Haslina aliaa mmg suka sangat cerita sejarah-sejarah ni. itu yang kalau pergi mana-mana suka pergi muzium. happy belated birthday to kak has...