Thursday, September 5, 2013

kisah lesen. lagi?

pagi tadi mother mintak direction ke jpj bangi. aku pon kasilah, siap lukiskan peta lagi. aku bajet mother nak ajak pergi sekali lepas mother pergi office, dalam pukul 12 tengah hari macam tu. so aku pon releks-releks je pergi office.

tiba-tiba mother whatsapp cakap "ada lagi 7 orang je ni".

tak lama lepas tu "yesss dah siap. lepas ni boleh sewa kereta di UK".

saat pertama sampai saat ke lima aku tak faham ape yang mother maksudkan. saat keenam barulah aku faham. mother dah buat lesen baru dan siap renew lagi.

lesen kereta sekarang kan kad dia macam IC kita tu kan. kalau dulu kan yang laminate punya. itu yang kalau nak sewa kereta kat luar negara orang tu macam percaya tak percaya je (kami tak buat international license lagi). lagipon lebih mudah nak bawak kesana kemari.

plan asalnya mother pesan beberapa hari sudah, kalau aku nak tukar lesen nanti mother nak ikut. so pagi tadi tu aku ingatkan mother nak ajak aku tengah hari nanti. rupanya lepas keluar rumah mother terus pergi jpj.

alaaaa dah melepas. esok pagi lah aku pergi jpj tu.

kalau sempat lah.

0 comments: