Monday, November 21, 2011

PJ Hilton's wedding

p/s: gambar entry ni saya ambil pakai mobile phone sahaja. maafkan ketidakclearan camera blackberry daku ini. 

minggu lepas kan saya attend majlis pernikahan 11.11.11 tu, dah esoknya saya jadi MC untuk majlis kahwin sebelah pihak perempuan. Haji kamaruddin dan hajah rokiah beri 2 jemputan pada saya untuk attend wedding anaknya yang sebelah lelaki di PJ Hilton. so saya ajak mother aka DrNotts untuk temankan.

kami patut sampai di lobby hotel jam 7.45pm, so kami gerak keluar dari rumah jam 6.30pm di samping meredah jam dan hujan. alhamdulillah, selamat sampai dan park kereta dan berada di lobby hotel jam 7.40pm. sangat on time tak?


wondering around

budak muka bulat yang tambah 3kg lepas balik dari survey camp lumut tu

tepat jam 8.00pm kami masuk ke dewan bersama-sama dengan rombongan pihak perempuan. kami duduk semeja dengan makcik pakcik, nenek, atuk dan nenek saudara pengantin perempuan dan kawan pengantin.

dewan sangat wangi dengan bau rose segar. hiasan? cuba tengok gambar dia...




doorgift : chocolate + dodol (made by the groom's father)


muka orang kelaparan



majlis start lambat sebab tunggu vvip. lepas dah gedebuk gedebak selawat-doa-silat-merenjis bagai, akhirnya malam jam 9.30pm. kesian DrNotts. 



nampak tak kemantin?
makan sedap. cuma portion sikit. kenapa ye? padahal kami ambil semua sikit-sikit sorang je. itupon kalau nak tambah, dah tak boleh. apekah ini standard hilton? kwang kwang kwang.

so, DrNotts telah membuat keputusan untuk tidak membuat wedding saya nanti style 1-sitting. yes, mother. noted. before february next year, yes?

4 comments:

Ms Haslina said...

itulah kan makan kenduri di hotel. selalu mesti begitu kan. agak terlewat perjalanan persandingan dan aturcara lain.
makanya dinner at 9.30pm.
pehhhh laparrrr....

before feb 2012 yea. amin amin amin.

aliya atina said...

Perhhhh kat Hilton ! orang kayo ke kak ?

aliaaroslan said...

@haslina thanx for your doa kak.. aminnn

dahla mama saya tak makan pon sebelum pergi wedding tu. kalau saya, memang saya suka aje makan sebelum pergi majlis makan walaupon akan makan lagi. takut kne gastrik. maklumlah, perut saya ni second hand. hehe

aliaaroslan said...

@aliya atina saya rasa dia buat majlis wedding ni ikut kemampuan keluarga dia :)