Sunday, September 11, 2011

meraikan yang jarang diingati

20 ramadhan 1432H yang lepas (20 August 2011), kami, ahli Kelab Warisan Sahabat (KEWASA) anjurkan majlis berbuka puasa bersama penghuni Rumah Anak Yatim dan Miskin Sg Pinang, Kapar, Klang.

ahli KEWASA ni terdiri daripada bekas ahli bulan sabit merah cabang uitm shah alam. dalam kata simple, adik beradik pbsm aku kat uitm dulu.

kami dapat sumbangan dari SUK (setiausaha kerajaa negeri) selangor dan individu-induvidu yang tak dapat nak disebut sorang-sorang. setiap ahli penghuni rumah tersebut dapat satu goodies bag yang ada macam-macam seperti coklat, tudung, kopiah, keronsang, etc dan duit raya. sumbangan lain berbentuk wang dan beras serta pakaian diserahkan kepada wakil rumah tersebut.

gambar dari camera saya dan abg azizan.

abg fende  & shasha (anak abg sham)

kuih muih (disumbang) untuk berbuka puasa

shasha lagi!!!


yang diraikan

shasha (anak pbsm) punya

muin (husband midah), midah, syawal (anak midah) dan salah sorang penghuni rumah.

syawal (anak pbsm)


MC tak bertauliah


sharing session sebelum majlis penyerahan sumbangan


shasha & abg sham (bapak!!!)

abg sumie (chief kewasa)

salmah & abg din (bakal pengantin)

makan nasi briyani!!!

saya tak diet masa majlis tu!!!


midah & saya (bff!!!)

izzat (bakal pengantin minggu depan) & mai

saya & kak fiza (isteri abg fende)


zul kelaparan!

abg sham

shasha & mummy (kak shikin, isteri abg sham)

abg din & abg zizan

selesai majlis tu, kami (saya, izzat, midah, muin, syawal, shuk & rahim) sambung lagi adegan makan di mc donalds kota kemuning sebelum masing-masing pulang ke rumah. sahur awal kononnya. padahal semua rindu kat masing-masing sebab lama tak jumpa.

rahim (tunang izzat) & shuk

midah & saya

muin (slumber makan mc D dengan berkain pelikat), syawal & midah

saya & izzat (bff juga!!!)
saya, midah & izzat have been good friends since 2002 lagi. zaman kegemilangan kami dalam pbsm di uitm. kalau ada ana (fauziana), barulah cukup corrum geng kami. hehehe. saya dan izzat dah kenal dan berkawan since 1997 lagi.

puas makan dan berbual sakan, barulah kami balik ke rumah masing-masing. thanks to rahim & izzat sebab tumpangkan saya & shuk ke majlis tu.

insyaAllah, ada rezeki, kami (kewasa) nak jadikan ni aktiviti tahunan) sebab salah satu objektif kewasa ialah nak buat aktiviti kemasyarakatan.

0 comments: