Tuesday, April 14, 2009

alam persekolahan

aku kan maleh giller nak ngapdet skrang nie.. kerje bukan banyak sangat, sebab sem baru start.. pulaknyer ngajar 1 subjek aje.. tapi... memang dalam mode malas skrang nie.. rasa2nya kan, macam dah lama aje mode malas nie.. bila rajin nak datang, tatau lah....

tag from kojah

5 TABIAT BURUK DI ZAMAN PERSEKOLAHAN

1) berangan nak kawen dengan azhar sulaiman

2) tidor dalam kelas.. besalah, duk asrama, dengan kne ragging, tido lambat, prep petang malam, etc, haruslah bleh tido time sekolah aje.. haha

3) suka mengutuk cikgu kaunseling aku yang emo tak bertempat tu.. dah la lelaki.. tak sesuai btul emo2 ni.. pastu suka kasi ceramah free kat kitorang time prep malam.. keji

4) curi2 balik rumah.. mementang rumah dekat.. kalo rasa malas balik asrama, aku lari balik rumah. pastu esoknya pegi mengadap merafak sembah warden

5) pegi kuar bandar ke kajang.. naek bas sampai depan czip lee pastu beli pen 2 batang, balik asrama.. point keluar? nak makan mc d.. macam tak penah makan!! maklumlah, kat asrama kan hari2 makan ikan jeket.


5 SUBJEK KEGEMARAN ANDA... KENAPA??

1) matematik - aku minat matematik sampai sekarang tanpa sebab

2) Bahasa Melayu - antara 2 subjek yang aku dapat A dari form 1 selaen matemarik

3) sains - sebab nak jadi dokter, kne paksa diri suka sains.. last2 memang suka pon

4) agama islam - sebab aku agak terel jugak lah hafal2 surah2 panjang2 nie.. maklumlah, sek. agama, duk asrama plak tuk.. siap ko..

5) bahasa arab - jangan terkejut yar... dulu bleh translate dengan jayanya satu full page cerita bahasa arab.. skrang? erm... lupa sudah.. ingat sket2 je..


5 SUBJEK YANG ANDA TIDAK SUKA... KENAPA??

1) fizik - dari dulu, kini n selamanya aku memang takkan pandai fizik.. masa a-level pon, siap kne repeat lagi, subjek laen dah clear dah..

2) biology - banyak sangat nak ingat.. benci

3) geografi - peta lah ape lah, maleh nak ingat n aku jadi konfius.. tapi skrang aku kne ajar geographical information system.. camne? haha

4) sejarah - sebab cikgu aku masa form 1-3 sangat boring.. beliau masuk kelas, buka buku teks n baca aje sampai habis masa.. aku plak ape lagi, susun buku tinggi2 n tido.. haha

5) english - paling benci ok.. tapi lepas dah pegi UK, memang takde masalah (berlagak ok - sila muntah)


5 PERKARA YANG MENARIK PADA KAMU...?

1) suka tersenyum - yeke?

2) Aku tak pilih kawan. aku kawan ngan semua org.

3) suka tolong orang - prinsip PBSM ok!

4) OCD - obsessive compulsive disorder - sila tengok cerita MONK untuk penjelasan lebih lanjut

5) perfectionist - sama seperti item no. 4


5 PERKARA YANG KAMU PALING SUKA...?

1) holiday bersama family

2) camping bersama kawang2

3) bergambar gaya tak hengat bersama adik2

4) tengok wayang citer stunt n action. romantik pon layan jugak.. haha

5) berangan nak tinggal di UK


ANDA TIDAK BOLEH HIDUP TANPA..

1) Of course la nyawa yg Allah berikan.

2) Keluarga

3) harta benda saya


SETIAP MALAM SEBELUM TIDUR SIAPA YANG ANDA HUBUNGI..?

1) bertafakur sebentar mengingati pencipta.. mungkin saya akan dijemputNya ketika tidur.. bersyahadah, baca alfatihah, 4 Qul, doa tidur dan ayat kursi..

saya mahu tag geng - aku, dia dan kamu
mugiwara
nicoizzat

4 comments:

attyfir said...

tak suka geografi jugak..

mugiwara said...

ko ni gengster besar ropenyeh!




yay! nama aku tak de kan?

aku baca tanpa pakai cermin mata atau kontek lens...
jd nmpk samar2 jek ko tag sape~

lalala....

aliaaroslan said...

atty - aku pon tak suka jugak dulu, tapi end up kerje bidang2 tu jugak.. haha

mugi - ko jangan ngade2 yek.. elleh.. spek baru, takkan tak nampak, baik takyah buat spek aritue.. kui kui

Ms Haslina said...

dasat gak story kat asrama yea...
ialah kan..dah umah dekat...haruslah setiap hari jenguk-jenguk rumah..betul tak..heheheheh