Thursday, June 24, 2010

berdua denganmu

kalo nampak orang yang baru2 bercinta / baru kawin berkepit sana sini, konfem ada yang mengata "ish, macam belangkas la diorang ni".

minggu lepas, balik dari cameron, singgah kat lumut jumpa geng2 UPM. diorang pon buat survey camp jugak kat situ. tempat yang kliuc buat masa bulan 3 aritu. salah sorang kawan tu dapat belangkas dari nelayan yang baru naikkan ikan dari laut. tersangkut kat jala katanya.

belangkas tu dah mati, dikeringkan dan nak dijadikan artifak, letak dalam muzium kat rumah [hiasan].

ada orang kata, kalo sangkut belangkas kat depan pintu rumah orang yang baru kawin, nanti perkahwinan kekal sepanjang zaman. yeke?


bagi aku yang tak pengalaman bende2 ni, aku rasa, dalam relationship, perlu ada give n take. perlu ada komitmen dari kedua2 pihak. itu semua perlu kerja keras yang sepanjang zaman. takkan nak mengharapkan belangkas pulak kan?

all the way, kita perlu doa, usaha, ikhtiar dan finally bertawakkal kepadaNya. mane ada orang kawin pasal nak selesaikan masalah. berkahwin itu sendiri ialah salah satu perjudian dalam hidup. berani atau tak untuk menempuhi sahaja yang determine how passion dan ikhlas you are pada pasangan masing2. ceh, cakap pandai ler. cuba buat. mwahahahaaa

so, kepada pasangan2 baru / lama / sekejap / on and off atau ape jenis perhubungan sekalipon, suma itu perlukan hardwork!

kesimpulan : apesal aku masih tak berjaya nak tengok karate kid ni?

0 comments: