Wednesday, February 11, 2009

6-8 February 2009 - KLIUC Taekwondo Camp @ Dusun Eco Resort, Janda Baik, Pahang

seperti tajuk kat atas tuh, memang ler aku bawak budak2 taekwondo kliuc ni pegi camping.. sebenarnya camping nie hampir2 tak jadi.. salah satu sebabnyer kliuc nak cut budget so diorang tanak student buat aktiviti banyak2. dahtu plak skrang nie kliuc tanak bawak kuar bas die. kalo nak pegi mane2 trip, kne sewa bas luar = kos lebih mahal.. so biler dapat aje kelulusan n cheque tuk program nie, ape lagi, melonjak2 lah budak2 nie.. memang kanak2 ribena okkkkkkkkkkkkk..
so macam besa lah.. aku kan suka buat entry bergambar...

sebelum bertolak.. masih riang ria n masih bertenaga.. taim nie aku belum sampai kliuc kot.. tengah ondway.. kat tol kajang ke?? ngeh ngeh ngeh...

tunggu punya tunggu, bas pon sampai.. sewa bas dari luar.. dapat bas sekolah yu all!!! nasiblah bas die baik.. driver pon sporting.. naik aje bas, dah kne interview dek student, tanya pendapat pasal camping nie.. camne ai nak kasi pendapat kalo tak pegi lagi camping nie kan.. so ai cakap akan kasi pendapat lepas balik camping nanti...

dalam bas - kne interview

haruslah berhenti separuh jalan kan.. walaupon dusin eco resort (DER) tu dekat aje, dalam sejam setengah aje perjalanan die dari kliuc, tetap jugak berhenti rehat.. aku rasa punggung pon tak sempat kebas lagi.. hehe.. kelaparan budak2 nie rupenyer.. nasiblah aku dah breakfast kat rumah.. tapi makan jugak pastry 2 bijik..

ni kat BHP yang sebelum masuk simpang highway karak tu.. sebelum UIAM rasanyer.. tengok, jakun tak?

aku rasa kan, ini lah program yang cameraman die paling dedicated sekali.. setiap masa setiap detik setiap aktiviti diorang amek gambar n video.. paling best, gambar kne gigit pacat pon diorang amik ok...

sempat budak2 ni snap masa turun dari bas
jalan punya jalan, last2 sampai lah ke DER.. bagi sesiapa yang dah pernah pegi, pesen kat DER ni bas tokleh naik sampai perkampungan latihan DER tu.. kne berenti kat ada kawasan lapang kat bawah area DER tu.. lepas tu akan ada pickup truck yang akan angkut orang + barang + segala2nya ke atas DER tu.. tapi kalo yang bawak kreta tu, bleh aje nak naik.. cuma kalo bas tu takut sangkut tang bukit2 tu..

ini adalah salah satu pickup truck die

sampai kat atas DER tu, terus aku pegi ofis, amik kunci chalet n dewan.. ye, aku tau, mesti ada yg tertanya2, kata camping, tapi napa duk dalam chalet?? sebabnyer budak2 nie majority tak pernah pegi camping. then diorang ada banyak aktiviti outdoor so takut nanti diorang tak sempat nak masak memasak tuk makan lunch, dinner, etc diorang... duk chalet pon adventure jugak yeeee.. sejuk tahap dewa!!!!!

dari kantin ke chalet, kne naik tangga 4 tingkat ok.. by the third day of camping, betis aku dah keras giller, macam nak pecah.. ala2 macam kat langkawi dulu plak..

tengok, aku tetap setia dengan beg camping merah aku ok.. aku beli dari tahun 2003 sampai sekarang, banyak berjasa..

lepas dah letak2 bag dalam bilik, tiba masanya utk makan lunch.. mari2 makan!!

lepas lunch, lepak2 kat chalet aje.. baring2, zuhur, tengok syiling, tengok kiri kanan dinding, then siap2 utk next aktiviti - jambatan gantung n flying fox.. yeeeehaaaaaaaaaaaaaaa

jambatan gantung

flying fox gaya taekwondo..

aku kah itu? huahuahuahua

lepas dah sudah flying fox tu, minum petang kat kantin n pulang ke chalet.. asar n lepak2.. then pegi tengok budak2 ni maen polo air..

diorang maen tak hengat punya, ada aksi terjuan, tangkap muat, etc.. aku balik awal ler ke chalet pasal nak mandi n maghrib.. memang agak keciwa sebab kolam die air tak penuh, suku aje.. so plan nak mandi manda tak menjadi...

malahnyer pulak ada acara memecahkan ais.. konsepnya musical box.. sapa yang dapat box tu, kne amek task yang tertulis dalam kertas. then kne buat ape2 task yang telah disuruh.. ni antara hasil2nya..


lepas tu, aku pon dah menguap 5juta kali ok.. ngantuk giller.. balik chalet, isyak, trus kroh kroh... esoknya lepas subuh, pagi2 lagi budak2 nie pegi jogging.. lepas tu jungle tracking.. aku maleh giller nak ikut.. lagipon kasut tracking tak bawak.. (alasan okkkkkkkkkk).. so lepak2 di bilik, maen game, etc..

kanak2 gigih tracking

lepas jungle tracking, ada minum pagi kat kantin.. masing2 muka dah kepenatan sambil merawat luka gigitan pacat.. aku rasa kalo aku pegi tracking sekali dengan budak2 nie, konfem aku kne banyak sekali.. maklumlah, pacat memang suka darah aku.. hahahah.. then ada merentas halangan.. tengok aje aksi masing2 kat bawah nie.. aku tengok aje, maleh nak buat.. (sekali lagi alasan okkkk)






lepas merentas halangan, ada water sport.. setiap kumpulan diberikan 8 buluh panjang, 3 buluh pendek, 25 utas tali n 6 pelampung.. ko buat ler rakit sendiri.. pastu semua ahli kumpulan mesti naik rakit tu... haaaaaaaaaa.. amekkkkk ko.. pening tak pening lah kan.. ada satu kumpulan tu advantage sket, ada ahli yang terel bab ikat mengikat nie.. ada pulak yang bekas budak PKN.. tapi tu pon masing2 ala2 tak berapa berjaya.. tapi overall takde yang drowning lah..

huwaaa.. cane nak drowning kalo pakai safety jacket!!

lepas water sport, lunch.. tu pon dah pkul 2 lebih baru lunch, sebab tanak patah balik ke kantin.. lepas lunch terus zuhur, budak2 nie tukar baju n terus ke rock climbing n abseiling...

sekali lagi, rock climbing aku maleh nak buat sebab batu licin, baru lepas hujan (alasan lagi.. hahahahah)

ini adalah budak sabah/sarawak.. terel lah budak2 nie..

ha, tapi abseiling aku buat ye.. tengok...... bukti!!!

oleh kerana tidak memakai sarung tangan yang sesuai, rasa panas n macam terbakar tapak tangan aku.. huhu (ngangade!).. lepas tu habis aktiviti, terus balik chalet.. rehat2, asar, mandi, maen game, maghrib, siap2 nak pegi barbeque.. bebudak nie ada yang pegi mandi kolam lagi n main futsal dengan saki baki tenaga diorang yg masih ada..

budak2 taekwondo nie, kalo yang betul2 fit tu, memang fit habis.. kalo yang ala2 baru join taekwondo , memang la mengah naek tangga.. mengah mengalahkan aku okkkkkkkkkk

mari2 letak ayam dalam nie, bleh bakar

anak bidayuh pakar barbecue

lepas barbeque ada persembahan kumpulan.. then aku menguap2 sampai kali ke 5.5juta, aku pon pulang ke chalet.. isyak n tido.. kroh kroh..

esoknyer lepas subuh aku terus mandi, packing2 barang2.. abes packing, terus bawak barang2 turun ke kantin.. lepas breakfast, terus naik truck turun ke tempat luas yang tunggu bas tu.. ada acara kasi2 hamper segala bagai.. tengok diorang nie... masih bleh tersenyum lepas banyak2 aktiviti tu.. kalo aku, pengsan dah.. kne ada orang usung aku trun bawah.. hahaha

group A - Hari, steven ng, ruler, kiu, nicholas

group B - leo, steven yen, brian, chi choong, tak ingat nama (aiyaaaa)

group C - ah seng, spencer, kong, vishnu, izzat

last skali, haruslah ada group picture... me n my boys... bukan anak ikan ok....anak murid.. haha
next event? KLIUC taekwondo tournament in KL. scheduled in May 2009.. wait for the advertisement before u can ask anything about it k..

1 comments:

Anonymous said...

tabik spring kat cikgu nie...