Wednesday, November 26, 2008

bandar utama.. kenapa kasi nama gini ek?

ahad lepas, 23 november 2008 aku, mamat n mama pegi bandar utama.. motif utama adalah nak ke IKEA.. maklumlah, tak pernah pegi kan.. kat UK dulu pon tak sempat nak pegi.. yang dekat nie pon tak sempat nak pegi jugak.. so akhirnya nak pegi jugak ler memandangkan nak carik pokok buluh (mozaidi kata pokok lemang)..

aku minat kat pokok nie sebabnyer aritu nampak kat bilik ayu (HR).. orang cina kata pokok nie banyak ong (untung).. tapi aku nak sebab agak menarik weih, pokok yang takyah pakai tanah..

so dah rancang nak bangun pagi2 ahad tu, ajak mama n mamat makan tahu bakar kat semenyih. so aku pon dah siap2 pkul 7.30 pagi.. siap pakai tudung dah, bangunkan mamat.. pastu kitorang berdua tunggu mama.. tunggu punya tunggu akhirnya pkul 9.30 baru kuar rumah.. sampai semenyih pkul 10am, makan tahu n cucur udang, nasi ayam n kerang rebus.

lepas tu kitorang terus ke bandar utama, nak pegi ikea. siap salah simpang lagi masuk.. cari punya cari, jumpa paking jugak.. masuk aje celah2 kereta..

ronda2 satu ikea, dah bayar2 suma, pegi lah the curve yang sungguh popular tu.. well, orang kata tempat tu high end kan.. so kununnye kitorang nak tengok ler ape yang high end sangat tu.. alah, kedai2 tu pon ada jugak kat midvaley n klcc.. so sama aje.. cuma ada tempat nak melepak kedai makan best2 banyak ler.. tapi besa aje.. aku rasa tak best sebab aircond takde, rosak dah 3 miggu (menurut orang kedai tu lah).. well, ngade2 lah plak nak ada aircond kan.. yelah, kata tempat shopping yang high end, kita nie expect yang bagus kan.. tapi kalo tadak aircond, mau 40% customer lagi ye tak?

lepas tu balik ler, singgah upm dulu, mama ada kerje sket. then makan kat anjung, pastu pegi metro kajang.. aku amek lagi satu nombor celcom, yang family plan tu, combine dengan mama aku skali.. so pasni senang ler nak calling2 alim or mamat or widad, free aje.. bayar rm5 aje sebulan.. hehe..

pastu balik rumah, kemas2 dan tidur.. kroh kroh

pic : sapa tau gamba ni katne? kat the curve yang tadak aircond tu ler!!!
pic : duvet berjenama "mysa" - macam nama semai aje..
pic : gambar ini blurr untuk mengcover perutku yang gemuk itu

2 comments:

Ms Haslina said...

syok baca post dik comel nie...
lemang oo lemang..lapar la pulak...

aliaaroslan said...

thanx kak..