Thursday, January 29, 2009

episode 1 : janda baik

haaaaaaaaaa.. siap ada episode lagi sapa nak jawab?
percutian kali ke janda baik di pahang.. bukan percutian, perkhemahan (eh, cakap melayu ke?)

ini kira second time aku pegi camping yang bukan dianjurkan oleh aku n geng2 pbsm / family abg la.. yang first time dulu pegi camping yang dianjurkan oleh HACC - hiking and camping club, dari intect uitm ke taman negara.. camping ke janda baik ni dianjurkan oleh member2 encik ptd yang seangkatan dengan beliau ketika ke gunung semeru di indon beberapa minggu dulu.. masa sebelum nak pegi tu, macam2 perasaan ada dalam hati nie.. nanti diorang ok ke ek? camne nak borak2 dengan diorang ek? (sebab masa tu bajet2 diorang ni sumanya skema... haiyaaaaaaaa.. tapi ianya menjadi salah satu camping yang paling best yang aku pernah pegi..

camping ni dijadualkan padal 26 n 27 january 2009 (ye, masa CNY). so aku seperti biasa, kalo esoknya nak pegi mana2 (camping ke outstation ke) malam sebelem bertolak baru lah aku terhegeh2 nak carik barang nak packing..

tapi sebab nak pegi satu malam aje, so tak banyak barang yang aku bawak.. suma aku sumbatkan dalam beg haversack aku yang 70 liter tu.. dengan sleeping bag segala pon aku sumbat jugak.. hahahahahha

esoknyer tepat jam 10 pagi, aku bertolak dari rumah ke rumah encik ptd di putrajaya, amek baliau n kak pacat (aka kak pac).. then ke stesen bandar tasik selatan nak amek ayoi mugiwara .. lepas tu baru lah kitorang meneruskan perjalanan melalui MRR2 menuju ke hentian genting sempah, tempat perjumpaan dengan member2 ahli camping yang laen..

kitorang sampai genting sempah dalam pkul 12 tengah hari camtu.. terus meng "lunch" kan diri kat situ.. alamak, makanan tak menggamit hati lah..... last2 aku amek laksa aje.. aduhhhhhh.. laksa tak cukup perisa n takde telur rebus.. apakah itu laksa namanya? hentam aje sebab aku lapar..

pic : bersama ayoi-mugiwarapic : dari kiri - kak pac (tak nampak muka), kak jaja, encik ptd, kak rad (kak karad - juga tak nampak badan)
lepas dah makan2 tu, teruskan perjalanan ke campsite..

utk cerita seterusnya nanti aku tambah lagi di episod akan datang sebab gambar tak amek lagi dari ayoi, encik ptd n kak jaja..

3 comments:

mugiwara said...

aku pun fikir dorg tu ala2 formal...kata pegawai...

tp kita, awl2 lg xpatut anggap cmtu bila dh tau dorg tu kwn en ptd tersebut.

kwn2 en ptd kan spatutnya kepala-otak-geliga dorg patut sama gila2~

haha.

aliaaroslan said...

yg kak pac n kak rad aku memang tau diorang gila2, pasal selalu baca blog diorang.. tapi yang laen2 mcm ipin, kak jaja suma tu ingatkan formal giller.. tapi sempoi abes.. baik giller plak tu... heheheheh

camne nak suruh orang baca blog aku huh? macam ko sorang aje baca.. hehe.. nasib ko ada.. kalo tak? aku tulis n baca sendiri.. ehhe

mugiwara said...

aku ske blog hopping...
mngkn org tau blog aku dr situ kot...