Wednesday, December 10, 2008

hari raya aidil adha

hari raya aidil adha tahun nie agak best jugak.. bukan pasal aku pegi tolong orang sembelih lembu pon.. tapinyer sebab telah berjaya menyiapkan beads yang aku nak jahit kat baju kurung aku.. baju kurung ni bukan baju raya pon.. tapi sebab baju raya aku pegi anta alter (tahpapetah orang tu tak reti jahit sampai terbukak padding.. padahal baru sekali basuh).. so aku pakai aje ler baju yang ada.. kebetulan yang nie adalah first attempt aku jahit beads..sila tengok


time pegi midvaley ahad lepas yang tengok wayang ngan adik2 aku tu, aku singgah crocs, mencari kasut n warna yang seswai tuk aku.. ini adalah hasil pengaruh dari mak aku ler.. mulanya nak amek warna oren, tapinyer tadak saiz weh.. so amek aje ler warna merah... accessory sampingan utk crocs aku adalah dadu (judi) ngan siput comel (lembab).. adakah ianya combination yang seswai? aku pon tatau.. nampak macam best aje..

petang raya haji tu aku pegi mydin kat kajang yang dekat dengan metropoint to.. nak carik tshirt putih punya lah susah.. asyik ada yang saiz budak kecik aje.. ape ingat orang dewasa tak pakai tshirt putih ke? ceh..

akhirnya tak jumpa jugak.. kat bawah nie adalah muka widad yang hampa kerna tidak dapat makan merrybrown.. bukan mama tak kasi makan, tapinyer kalo makan nanti, makanan kat umah tadak sapa nak makan.. membazir aje ler rendang, ketupat, kuah lodeh, etc yang kitorang dah masak tu... huhuhuhu


ada buayan IKEA ni kat merry brown tu.. mama testing tido jap..
akhirnya semalam baru lah dapat tshirt putih yang dicari.. itupon pinjam ayah punye.. penat aje pegi carik kehulu kehilir..

sabtu ni insyaAllah aku nak pegi jadi sukarelawan kat bukit antarabangsa.. yelah, nak pegi hari biasa tak dapat sebab kerje.. so kne pegi ari weekend..

3 comments:

Anonymous said...

wa...

jahit sinri tu...


erm....agak bersepah jugak la...

tp ko kate tu 1st attemp kan?

okie...bley paham....

aliaaroslan said...

hehe.. besalah..nanti aku nak berlagak plak ngan second attempt aku.. (FYI, bsepah jugak weih.. hahahaha)

Anonymous said...

hahahaha~

brani lg tu nk wat 2nd attemp!!!

mmm....apa bley buat...

ini la aliaa yg aku knal...

chewaahh~

kuikuikui....