Monday, January 13, 2014

That KFC...

Dah berapa lama aku teringin nak makan ayam goreng KFC. Yang Hot n Spicy punya. Tapi kalau kat rumah mama dah masak ayam bakor, memang ayam KFC ialah kalah di situ.

Tadi, lepas berurusan di pejabat pos, aku pon round-round area Serdang tu. Hajat di hati nak pergi kedai RM2. Ke nama dia kedai 99se ek? aku pon tak ingat lah. Yang pasti kebanyakan barang kat kedai tu harganya RM1.99. Biasalah, nama pon cheapskate. Hahaha... Kasut biar Clarks. Eh, apesal tiba-tiba?

Anyway, selang beberapa kedai RM2 tu ialah KFC. Tengok iklan kat luar,a da yang Chewy Cheesy Ball tu. Sekali kat kaunter pesanan dia tulis Chewy Cheesy Ball out of stoke? Kenapakah out of stoke di kala jam 1pm??? Aku dah malas nak patah balik dan cari tempat makan lain. So, aku pon terus order yang set ayam goreng KFC 2 ketul, cheesy wedges medium dan air fresh orange.

Lepas dah baca doa Allahumma Bariklana Fiimarazaqtanaa Waqina'azabannar Amin..., aku makan cheesy wedges dulu. Then ayam ketulan pertama. Aku ambil dua-dua drumstick. Senang acik nak makan. ahahaha...

Ketulan pertama. Still going strong.

Masuk ketulan ke-2, dah ala-ala pancet.

Settle ketulan ke-2, kepala aku berpinar. Perut pon macam kena lipat-lipat.

Cemana aku tau rasa perut kena lipat? Aku pon tak tau. Yang pasti macam ada tarian zapin dalam perut aku tu ha.

Pastu aku bertabah. Muka maintain. Minum air oren sikit. Basuh tangan. Chow dari KFC. Terus aku pergi kedai RM2, carik-carik barang, bayar, balik office.

Now dah solat Zuhur. Perut ada sedikit kurang rasa dilipat-lipat.

Baik, plenty of plain water. Plenty.

I am not having any more of that ayam goreng KFC in the neat future.

Keputusan buat masa ini lah.

0 comments: