Wednesday, September 26, 2007

camping yang best!!! 31 ogos - 1 sept 2007

setelah dah banyak kali aku pegi camping, aku rasa camping nie adalah camping yang paling best giller.. sebab nie adalah 1st time pegi camping program sendiri n bukan ikut program orang.. plan asal adalah nak pegi camping 2 malam, tapi atas sebab2 tertentu kne pegi satu malam jek.. tapi memang best n mencabar giller..

pagi2 buta tu kitorang suma dah bangun (malam sebelum tu adalah malam merdeka so semua sleepover kat rumah aku..) sementara tunggu ketibaan sorang lagi peserta (lambat giler pakcik sorang nie) kitorang yang laen pergi makan sarap dulu kat kedai mamak.. seperti biase kami ahli keluarga abg la dari persatuan budak suka makan (pbsm) nie makan macam tak hengat jek.. maklumlah.. pagi2 mesti perut kosong kan lepas semua melabur kat toilet rumah aku tue.. sampai jek pakcik kitorang bertolak ke tempat kejadian - ulu bendul, negeri sembilan..

kereta 1 - aku, ucuk, pakcik
kereta 2 - midot, ayoi, kak noranyer...

perjalanan tak berapa lama pon.. dalam sejam jek.. sampai kitorang mengangkut barang2 ke tapak kemah.. lepas aksi pindah tapak kemah kitorang pon settle down ler bentang tikar n mula lah aksi 'makan-makan' oleh semua ahli majlis..

Gambar 1 : tapak kemah kitorang.. kemah 1 - aku n midot, kemah 2 - kak nora n ucuk, kemah 3 - ayoi n pakcik


Gambar 2 : ucuk n ayoi yang masing2 control senyum.. apsal korang nie?

Gambar 3 : aku n pakcik.. promosi "tambahkan tuna mayonase dalam senyuman!!"
Gambar 4 : kak nora n midot - "bantalku bantalmu jua.."

Gambar 5 : ayoi n pakcik lepas kekenyangan.. ya ampun.. brape banyak diorang makan daaa..

lepas berehat2.. kitorang pon nak buat aksi kuakan di sungai.. maka kami pon beramai2 ke sungai bagi melaksanakan hasrat murni itu..

Gambar 6: mintak tolong orang amekkan gambar kitorang 1


Gambar 7 : mintak tolong orang amekkan gambar kitorng 2
Gambar 8 : sejuk jugak air nie yek..


Gambar 9 : aku n ayoi.. ayoi control mengigil.. haha

lepas dah penat mandi manda sambil membuat dan mencipta aksi kuakan yang baru.. kitorng suma pon kelaparan giller.. hahha.. ape lagi.. membaham lagi ler..


Gambar 10 : aku ler chef rasmi kat sana.. huk huk.. meggie pon laku hingga menjilat kuali panas..

Gambar 11 : midah melantak beger daging spesel dulu sebelum makan meggie

Gambar 12 : pakcik sampai duduk tegak ler sebab perut penuh giller

Gambar 13 : usaha2 awal dalam melancarkan unggun api..

Gambar 14 : masak lagi.. makan malam adalah ilham kak nora.. mix n match..

Gambar 15 : mereka2 yang tidak terlibat dalam masak2 memasak n menyediakan dinner duduk di unggun api.. kunun buat kerje jugakler.. huhu..

Gambar 16 : dinner ilham kak nora.. mix n match tuk abeskan stok makanan.. tengok kaki sape pakai stoken tu??

gambar 17 : tengok ler kemah n makanan memang bende yang wajib tuk kitorang.. huk huk...

Gambar 18 : sebelum bertolak ke seremban, bergambar dulu dengan kereta 1 & 2 .. yang nie suma peserta ada .. ayoi, kak nora, midot, pakcik, ucuk n aku

Gambar 19 : gambar last sebelum masuk kereta.. (tema : jangan pandang kamera!!)

so nie camping tuk pakcik yang last sebelum die pergi berjuang (bak kata ucuk).. tuk kitorang yang laen, ada lagi.. pakcik balik nanti kite pegi lagi ek.. tempat laen plak.. bawak banyak2 stok makanan tau.. pastu bawak lagi ramai2 family abg la..

midot - paling terel bab2 mandi sungai sebab tak basah kepala langsung
ayoi - baru masuk sungai 2 minit dah menggigil tahap camping sungai pauh.. haha
pakcik - peserta lelaki yang asyik mengunyah tak berenti
kak nora - paling sempoi n buat dinner yang paling best!!
ucuk - ape ek?? entah.. oh.. yee.. ustazah rasmi camping nie.. thanks remind kitorang pasal solat n buka bacaan yaasin masa maghrib tu..
aku - hahaha.. pengarah program yang berjaya n chef paksa-rela camping yang best asbestos nie!!!

2 comments:

Anonymous said...

hai, aku baru berkesempatan membaca blog ko pasal camping nun di ulu bendul sana tu. huh, kutuk aku berbaldi2 ek... takpe... takpe... btw, camping tu mmg best. tu pun 1st time gak aku pegi camping dgn kawan2, bukan ikut mane2 persatuan. mmg best sbb ikut suka hati kita. aku nak makan, aku makan je. aku nak makan lagi, aku makan je lagi. aku masih lagi makan, aku makan gak. apa aku cakap ni? hehe... nanti bila aku balik, kita ramai2 camping tempat lain plak k...

Che'gu Adam said...

wow, clamping!! eh,silap2. camping!! bestnye dpt camping. da lme xg camping. hu...