Tuesday, June 16, 2020

Another milestone

Alhamdulillah. Another milestone in my career.

Seorang lagi student master aku berjaya lulus viva nya pagi tadi.


Lain betul perasaan bila masuk viva sebagai chairman dan supervisor. Mengalahkan perasaan masa diri sendiri viva. dulu. Eh, ke sebab dah experience viva so rasa nervous dia terlebih-lebih?

Teringat masa viva PhD. Tak tau nak cakap apa perasaan dia. Nervous sangat ke? Atau lebih kepada emotionless sebab tak tau nak rasa apa. Takut sebab nak viva, dah tau examiners dah ada pun keputusan yang diorang nak kasi. Happy ke sebab dah berjaya sampai tahap ni.

Ada orang cakap sebelum viva tak rasa nak makan lah, apa lah. Yang aku boleh je makan macam biasa. Tak tidur? Nyenyak pulak aku tidur time tu, takde mimpi pun. Aku rasa experience orang lain lain kot kan. Itu yang aku rasa lah. Entah entah orang tengok aku dah macam orang tak betul je time tu kan.

Now kita nak settlekan guide correction with the student. Ada lagi 2 orang students under supervision aku. Ada sesiapa lagi nak sambung master / PhD dengan i ols ke? mari mari!

0 comments: