Aku ada post kat IG yang aku masak dan makan burger daging + telur. Masa tu baru balik dari beli barang dapur sikit kat Giant Nilai. Top up yang penting-penting aje. Nak beli banyak-banyak macamkan masak. Padahal selalu pergi makan rumah mother. LOL.
Wokeh. Aku pakai non stick pan. Potong dua roti burger tu. Sapu margerine sket, letak atas pan.
Bila dah garing cam gambar kat bawah ni, angkat letak atas pinggan. Sapu mayonnaise sikit kat roti top.
Pastu dalam pan yang sama, masukkan daging burger. Aku pakai ramlee burger. Dulu kini dan selamanya ramlee. Takyah letak margerine or minyak tau. Minyak dari daging tu akan keluar sendiri. Masak sampai daging warna gelak dan isinya masak. Then angkat letak atas roti base.
Akan ada minyak dari daging tadi kan, guna minyak tu aje goreng telur. Lepas telur masak, tepek telur atas daging tadi. Letak cili sos sebanyak mana nak.
Siappppp!!!
Sesuai dimakan ketika menaip thesis. Eh?
Wednesday, September 2, 2015
Futsal punya cerita pulak
Tahun ni masuk tahun ke-2 aku main futsal. Selama ni aku tak berapa nak suka bola sepak or futsal sebab dia contact game. Well, aku suka main hoki sebab aku goalie aje, tak berapa contact ngan sesiapa. Aku main futsal ni pon sebab wakil IUKL untuk sukan company. Amboi, wakil IUKL macam kan hebat. Padahal sebab takde orang nak main. Hahahahahaah....
Sebelum pertandingan tu kitorang practice 4 kali aje. First time akt padang futsal kat IUKL ni. Tapi aku tak dapat turun, masa tu kena siapkan soalan exam etc etc. Kali ke-2 dan ke-3 kami practice kat Galaxy Futsal Bangi seksyen 15. Yang ni dua-dua hari aku turun. Main sampai sakit kaki badan tangan segala bagai semua. Bawah ni gambar baru lepas training on the second day. Muka senyum padahal dah filter peluh dan kaki masing-masing sakit gilo. Hahahahahahah lagi...
Kitorang gilir-gilir main dan practice dengan team lelaki. OK lag train ngan diorang. Walaupon sambil lari bawak bola diorang menjerit kat luar padang. Maklumlah, aku ni asal main je gelak, asal lari je gelak, shoot bola tak masuk pon gelak. Nasib tak kena marah. hahahaha...
Finally hari perlawanan pon tiba. Kami kena lawan lagi 3 team. Ni muka baru sampai kat tempat futsal, belom warm up lagi. Muka masih suci dari peluh...
Gambar masa permainan tak snap pon, masing-masing berpeluh sakan macamkan menoreh getah sehari semalam. Well, aku dah cerita kan aku siap gatuh tergolek bagaikan nangka. Sakit punggung dan kepala aku, pening kejap. Tu la tajuknya sukan.
Now tengok training volley ball jugak. Amboi, athlete nampak. Padahal takde orang nak maennnnnnn...
Sebelum pertandingan tu kitorang practice 4 kali aje. First time akt padang futsal kat IUKL ni. Tapi aku tak dapat turun, masa tu kena siapkan soalan exam etc etc. Kali ke-2 dan ke-3 kami practice kat Galaxy Futsal Bangi seksyen 15. Yang ni dua-dua hari aku turun. Main sampai sakit kaki badan tangan segala bagai semua. Bawah ni gambar baru lepas training on the second day. Muka senyum padahal dah filter peluh dan kaki masing-masing sakit gilo. Hahahahahahah lagi...
![]() |
| team futsal perempuan |
![]() |
| team futsal lelaki pulak practice |
Kitorang gilir-gilir main dan practice dengan team lelaki. OK lag train ngan diorang. Walaupon sambil lari bawak bola diorang menjerit kat luar padang. Maklumlah, aku ni asal main je gelak, asal lari je gelak, shoot bola tak masuk pon gelak. Nasib tak kena marah. hahahaha...
Finally hari perlawanan pon tiba. Kami kena lawan lagi 3 team. Ni muka baru sampai kat tempat futsal, belom warm up lagi. Muka masih suci dari peluh...
Gambar masa permainan tak snap pon, masing-masing berpeluh sakan macamkan menoreh getah sehari semalam. Well, aku dah cerita kan aku siap gatuh tergolek bagaikan nangka. Sakit punggung dan kepala aku, pening kejap. Tu la tajuknya sukan.
Now tengok training volley ball jugak. Amboi, athlete nampak. Padahal takde orang nak maennnnnnn...
Subscribe to:
Posts (Atom)






